tag:blogger.com,1999:blog-75754531259823674562024-03-13T05:09:35.723+01:00BLOG DE LLENGUA DE L'ESCOLA RAMARToni Tamayohttp://www.blogger.com/profile/06629243985929886137noreply@blogger.comBlogger101125tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-74505116330406595962020-04-24T09:37:00.003+02:002020-04-24T09:37:36.196+02:00CATALÀ 1r "Ulisses i el cavall de Troia"Lectura i activitats.<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1CnHJiALSwU3eDpBqV2Wqjgs6lvPFBEsm/view?usp=sharing">ULISSES I EL CAVALL DE TROIA</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-8832454461810656062020-04-21T17:56:00.003+02:002020-04-21T17:56:30.814+02:00CASTELLANO 1º ESO. LA SÍLABALA SÍLABA<br />
Corrección de las actividades de ortografía del libro. ( pág. 167-168)<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1HXuqy8qTcosbDR5r5JPRCAM4MsIhGPx7/view?usp=sharing">RESPUESTAS</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-34291508780423949692020-04-17T09:18:00.001+02:002020-04-17T09:18:55.704+02:00CATALÀ 1r CORRECCIONS LÈXIC. RELACIONS FAMILIARSLÈXIC. RELACIONS FAMILIARS<br />
Correccions de les activitats de la pàgina 219 del llibre de text.<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1t8jqfszieNDq9gZK17aXGNkKVupJnKKO/view?usp=sharing">RESPOSTES</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-62426516019621404742020-04-17T09:18:00.000+02:002020-04-17T09:18:38.120+02:00CASTELLANO 2º CORRECCIÓN FENÓMENOS SEMÁNTICOSFENÓMENOS SEMÁNTICOS<br />
Corrección actividades del libro de texto pág. 91-92<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1Ksr7cb0aw0lQIXcTwfhaR2hAGndj9Rfi/view?usp=sharing">RESPUESTAS</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-91283987694191705982020-04-17T08:01:00.000+02:002020-04-17T08:01:20.051+02:00Correccions literatura "Àngel Guimerà"<div style="text-align: center;">
Correccions "ÀNGEL GUIMERÀ"</div>
<div style="text-align: center;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
1. Sebastià, el cacic del poble, necessita casar-se amb una pubilla per obtenir diners, però manté una relació secreta amb Marta.
Per això decideix concertar un matrimoni entre la Marta i un pastor
anomenat Manelic, perquè d’aquesta manera cessin els rumors que
circulen pel poble sobre la seva relació. El matrimoni es du a terme
i Manelic, que no sap res del que hi ha entre Marta i Sebastià, està
enamorat de la seva dona, però aquesta no l’estima i ell n’és conscient. Per això, i per les burles de la gent del poble, està trist i vol
tornar-se’n a la terra alta, d’on ve. És en aquest moment que Marta
s’adona que Manelic s’ha casat sense saber res del que hi ha entre
ella i Sebastià, i se n’enamora. Al final es produeix un enfrontament
entre Sebastià i Manelic, en el qual aquest darrer mata el primer, i
els dos enamorats fugen cap a la «terra alta», símbol de lloc pur en
contraposició a la «terra baixa». </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
2. «Crida els gossos de presa! Crida’ls!» / «Aparteu-se! He mort
el llop! He mort el llop! He mort el llop!». Provoquen que el lector
identifiqui els personatges “bons” (Manelic i Marta) en contraposició amb els “dolents” (Sebastià i els seus homes).</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
3. Sebastià: rabiós, sorprès, covard. Manelic: valent, embogit.
Marta: poruga. Justificació de l’elecció: resposta oberta. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
4. S’expressen imitant la llengua col·loquial. Podem relacionar
aquest fet amb el Realisme perquè, en voler reflectir fidelment la
societat contemporània, aquest moviment reprodueix la manera de
parlar de les persones, a diferència del Romanticisme, en què els
personatges parlen generalment d’una manera molt artificiosa. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
5. Repeticions: «I ja estem sols! I ja estem cara a cara!»¸«Això es
pensa, això»; «A tu! A tu!»; «Defensa’t, si pots, covard! Defensa’t!»;
«Crida els gossos de presa! Crida’ls!»; «Té, more’t, i more’t de cara
an ella!»; «Tothom aquí! Veniu! Tothom aquí!»; «I ara vosaltres a
riure força! A riure!»; «Sí, sí! Anem-se’n, anem-se’n!»; «He mort el
llop! He mort el llop! He mort el llop!». Exclamacions: Alguns dels
molts exemples que podem trobar en el text són: «Per on entraves
tu! Per la teva porta d’amo i de lladre!» «I ja soc aquí!... I ja estem
sols! I ja estem cara a cara!».
Formes verbals no normatives: «puga». Construccions pronominals
no normatives: «more’t», «anem-se’n», «aparteu-se». </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
6. Primera opció: La terra alta són les muntanyes, on tot és pur, bo
i no corromput per la mà de l’home; la terra baixa és el lloc de les
baixeses humanes, la maldat i el materialisme. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
7. El caciquisme és un sistema polític en el qual els resultats electorals estan influenciats per persones que tenen molt de poder en
un determinat territori i que exerceixen xantatge o pressió sobre
els seus habitants perquè votin les opcions que ells els diuen. De
vegades es feia a canvi de diners, i altres vegades la mateixa por
al cacic feia que ni calgués tan sols això. El cacic a Terra Baixa
és Sebastià, perquè és qui mana al poble sense que ningú l’hagi
escollit democràticament. Té poder, per exemple, per decidir el
casament entre Marta i Manelic. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
8. Realisme: El temps i l’espai són contemporanis a l’autor. / És
una obra teatral escrita en prosa i no en vers (com és habitual al
segle xix) per fer més versemblant la manera com s’expressen els
personatges. / L’obra reflecteix una realitat de l’època: el problema
del cacic que abusa de la gent que està sota les seves ordres. Romanticisme: Els personatges s’expressen de manera apassionada.
/ Manelic mata Sebastià, que tenia tot el poble oprimit, i per això es
converteix en heroi. / El tema principal és l’amor. Hi ha un triangle
amorós entre Sebastià, Marta i Manelic. </div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-30754185455278187112020-04-17T08:00:00.000+02:002020-04-17T08:00:45.414+02:00Correccions "El Temps" i "Accidents geogràfics"<div style="text-align: center;">
Correccions "El Temps" i "Accidents geogràfics"</div>
<div style="text-align: center;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
34. a-C / b-C / c-C / d-F / e-C </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
35. a Pel maig, cada dia un raig. b A l’agost, a les set ja és fosc.
c Pel febrer, treu fl or l’ametller. d A l’abril, cada gota en val mil.
e Pel juny, la falç al puny. f Pel juliol, ni dona ni cargol. g Al febrer
posa’t la bufanda que fa fred. h Pel juliol, sega qui vol. i Pel setembre qui tingui llavors que sembri. j Al juny , l’estiu no és lluny.
k abril fi nit, el camp florit. l La pedra de juliol no té consol. m De flor de març, fruit no en veuràs. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
36. a de la matinada; b del matí; c del matí a 1 del migdia i de 4 a 6
de la tarda; d del vespre; e de la nit. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
37. a a la tarda. b a dos quarts de nou? c a un quart de dotze? d a
tres quarts de nou. e al matí. f A la nit. g a la matinada. h a un
quart de vuit. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
39. a-4 / b-10 / c-13 / d-12 / e-9 / f-1 / g-11 / h-7 / i-2 / j-5 / k-6 / l-3
/ m-8 </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
40. a turó; b carena; c balma; d solana; e congost; f obaga; g glacera. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
41. a-4 / b-6 / c-9 / d-12 / e-8 / f-10 / g-3 / h-2 / i-7 / j-11 / k-5 / l-1 </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
42. a gorg; b esculls; c arxipèlag; d estret; e aiguamolls; f istme. </div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-16396049754360492782020-04-17T07:59:00.000+02:002020-04-17T07:59:45.699+02:00Correccions lèxic "El medi urbà i el medi rural"<div style="text-align: center;">
Correccions "El medi urbà i el medi rural"</div>
<div style="text-align: center;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
46. viarany: corriol / vorera: voravia / callís: caminal / camí de bast:
camí de ferradura / camí carreter: camí de carro. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
47. a Abans que fessin la carretera, això era un camí ral. b Els pastors guien els ramats pels camins ramaders. c El camí de ferradura permet el pas de bestiar, però és massa estret perquè hi
passi un carro. d Si aneu a peu, és millor que passeu per aquesta drecera que porta directament al poble. e Per aquest corriol
no hi passa mai ningú, per això hi ha tanta vegetació. f Hi ha sots
però és prou ample; és un camí de carro. g Per anar pels horts,
cal passar pel caminal. h La marrada passava a prop d’un llac
preciós. Pagava la pena desviar-se una mica. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
48. Una cruïlla de carrers és el lloc on s’entrecreuen dos carrers o
més. Per extensió, una cruïlla de camins és el lloc on s’entrecreuen dos camins o més. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
49. La paraula és tanca. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
50. porc, truja, garrí / cavall, euga o egua, pollí / bou, vaca, vedell /
boc, cabra, cabrit / marrà, ovella, xai / ase, somera, pollí. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
51. medi rural: agricultor, ramader, agent rural, pastor, masover, rabadà, veterinari (està relacionat amb el medi rural i també amb
l’urbà), pagès, auxiliar forestal, viticultor, apicultor, horticultor
medi urbà: conserge, policia local, escombriaire, secretari, acomodador, veterinari (està relacionat amb el medi urbà i també
amb el rural), recepcionista, botiguer, cambrer, caixer, botiguer,
professor universitari. </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
52. a Si plantes julivert al maig tot l’any en tens a raig (Vol dir que el
mes de maig, quan comença la calor, és el moment adequat per
plantar el julivert). b Si no regues pel juliol tot l’any el camp se’n
dol (Vol dir que durant el mes de juliol, moment en què la calor
és molt forta, cal regar a consciència). c Març marcejador, que
de nit fa fred i de dia, calor (Vol dir que durant el mes de març
el temps és inestable). </div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
53. a recol·lectar; b segar; c agarbar; d cavar; e batre; f adobar;
g sembrar; h llaurar; i plantar; j podar. </div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-24414169915739585522020-04-16T09:22:00.000+02:002020-04-16T09:22:04.988+02:00CATALÀ 1r LÈXIC. RELACIONS FAMILIARSLÈXIC. RELACIONS FAMILIARS<br />
Llegir la pàgina 218 del llibre de text.<br />
Respondre les activitats de la pàgina 219: 55, 56, 57.Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-5807416136905850022020-04-16T09:21:00.000+02:002020-04-16T09:21:00.675+02:00CASTELLANO 2º FENÓMENOS SEMÁNTICOSFENÓMENOS SEMÁNTICOS<br />
Lectura de la teoría de la página 91 del libro de texto.<br />
Actividades: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 y 9 de las páginas 91- 92 del libro.Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-61951021038106695312020-04-15T18:06:00.004+02:002020-04-16T09:04:53.153+02:00Actividad. Verbos.Enlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/1jhHzIlm_EUGlqQf1pBsH3T9BJ3Ai3Xu0/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1jhHzIlm_EUGlqQf1pBsH3T9BJ3Ai3Xu0/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-74295877126801930912020-04-15T18:04:00.001+02:002020-04-16T09:04:53.248+02:00Tabla de formas verbales.Enlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/18n3k16lNDUNWUhDHrD5oWQfJ5iBARG1L/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/18n3k16lNDUNWUhDHrD5oWQfJ5iBARG1L/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-53080121377736651622020-04-15T09:11:00.000+02:002020-04-15T09:11:40.867+02:00CASTELLANO 1º LA SÍLABALA SÍLABA ( páginas 167-168)<br />
Lectura de la teoría de la Sílaba y las Reglas generales de acentuación del libro de texto.<br />
Actividades: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 y 13.Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-4267638617176617432020-04-15T09:06:00.000+02:002020-04-15T09:06:13.522+02:00Textos de los medios de comunicación. Leer las páginas 75-77.<br />
Actividad página 78.Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-59080752079651462902020-04-15T08:29:00.001+02:002020-04-15T08:29:38.780+02:00Literatura Àngel Guimerà<div style="text-align: center;">
ÀNGEL GUIMERÀ</div>
<div style="text-align: center;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
Llegeix el text de la pàgina 224 i respon les preguntes de la 1 a la 8 de la pàgina 225 </div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-59550765522455407082020-04-15T08:28:00.001+02:002020-04-15T08:28:44.972+02:00EL TEMPS lèxic<div style="text-align: center;">
EL TEMPS</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
Després de llegir el vocabulari sobre el temps de les pàgines 200 i 201 del llibre de text:</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
1- Fes les activitats de la 34 a la 37</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-56167615732761781842020-04-15T08:28:00.000+02:002020-04-15T08:28:26.563+02:00ACCIDENTS GEOGRÀFICS lèxic i redacció<div style="text-align: center;">
ACCIDENTS GEOGRÀFICS</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
Després de llegir el vocabulari sobre els accidents geogràfics de les pàgines 202 i 203 del llibre de text:</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
1- Fes les activitats de la 39 a la 42</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
2- Busca una fotografia d'un paisatge i fes-ne una descripció de 12 línies on surti vocabulari d'aquesta unitat.<br />
Compte amb els signes de puntuació (comes, punts i comes, punt i seguit , punt i a part).<br />
<br /></div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-46815651330509483542020-04-15T08:27:00.000+02:002020-04-15T08:27:30.187+02:00EL MEDI URBÀ I EL MEDI RURAL lèxic i redacció<div style="text-align: center;">
EL MEDI URBÀ I EL MEDI RURAL</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
<div style="text-align: left;">
Després de llegir el vocabulari sobre el medi urbà i el medi rural de les pàgines 218 i 219 del llibre de text:</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
1- Fes les activitats de la 46 a la 53</div>
<div style="text-align: left;">
<br /></div>
<div style="text-align: left;">
2- Escriu una redacció de 10 línies sobre el tema: "Què és millor viure en un poble o en una ciutat? Compte amb els signes de puntuació (comes, punts i comes, punt i seguit , punt i a part).<br />
Estructura-la en tres parts: presentació, desenvolupament i conclusió.</div>
</div>
Rosa Martinezhttp://www.blogger.com/profile/12372951695400460644noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-11465941595952146972020-04-14T09:06:00.003+02:002020-04-14T09:16:14.576+02:00SHAKESPEARELectura de la biografía de Shakespeare. Escoge un personaje favorito y elabora una vida divertida y curiosa sobre él.<br />
Enlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/1qaGgeaP2Q2h120w8RzTY-8X2dy9iGVcm/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1qaGgeaP2Q2h120w8RzTY-8X2dy9iGVcm/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-60836584240586011422020-04-14T09:01:00.001+02:002020-04-14T09:16:56.908+02:00Lectura: El retrato de Dorian GreyEnlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/1BdyEiwUV6_ZPvPZBCOnWJIHPiilm7zRY/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1BdyEiwUV6_ZPvPZBCOnWJIHPiilm7zRY/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-71975023930776667062020-04-14T09:01:00.000+02:002020-04-14T09:19:01.704+02:00Comprensión lectora.Enlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/1F-DwABXL7D8UGYVM3ALQfMJmnmVoMClD/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1F-DwABXL7D8UGYVM3ALQfMJmnmVoMClD/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-11505430699285782082020-04-03T09:53:00.000+02:002020-04-03T09:55:35.905+02:00Oraciones corregidas (10 últimas )Enlace para las 10 últimas oraciones corregidas.<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1F3i240i77-ySFRuN8kr-dUxDC0GSNAyO/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1F3i240i77-ySFRuN8kr-dUxDC0GSNAyO/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-37566580329629142792020-04-03T09:30:00.001+02:002020-04-03T19:34:22.834+02:00Soluciones página 50. Comprensión lectora.Soluciones comprensión lectora, página 50.<br />
Enlace:<a href="https://drive.google.com/file/d/18MXVFEeTy9OwDUD9DSsLW6vGC9UPTWP8/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/18MXVFEeTy9OwDUD9DSsLW6vGC9UPTWP8/view?usp=sharing</a>Vanessahttp://www.blogger.com/profile/15387258479953733487noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-78194327447152141382020-04-03T09:19:00.001+02:002020-04-14T09:04:10.672+02:00CORRECCIÓN CUESTIONARIO "La llamada de lo salvaje" "La llamada de lo salvaje"<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1G1kdGJzAXyeVWOZnqmmOID-48lVdS78W/view?usp=sharing">RESPUESTAS CAPÍTULO 6</a><br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1vns3NgoFYZTk0bwk6HaC330HEi307ASz/view?usp=sharing">RESPUESTAS CAPÍTULO 7</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-19810974715319962332020-04-03T09:19:00.000+02:002020-04-14T09:04:52.011+02:00CORRECCIÓN ACTIVIDADES "El club de los poetas muertos""El club de los poetas muertos"<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1vpfwAXBxdcu0dziYTVnvLnZ9_K0lWhS7/view?usp=sharing">Respuestas</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7575453125982367456.post-54978188681551247782020-04-03T09:18:00.000+02:002020-04-14T09:04:29.134+02:00CASTELLANO 2º CORRECCIÓN ACTIVIDADES PÁG. 151Corrección actividades pág. 151<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/1HTKJ1lcE71AYPfLeLWzLb_AiA1clwJZ5/view?usp=sharing">Respuestas</a>Fernanda Torreshttp://www.blogger.com/profile/15513975951369674101noreply@blogger.com0